Vårsol

Har haft en sån där hästhelg igen. I lördags red jag två hästar och pysslade på sammanlagt 5 timmar i stallet. Och idag en häst men ändå på 3,5 h. Helt underbart! Är inne i en period då jag vill mysa i stallet, istället för att mest ”åka dit, fixa, rida, åka hem”. Red ut på en grymt härlig galopptur med Don i vårsolen i lördags. Försökte få med det härliga på en film, men det går liksom inte att fånga en känsla. På hemvägen när solen låg i sidan föll skuggan av oss mot en snökarm och det såg ut som nåt Lena Furberg ritat/The black stallion-filmen. Ni vet, man ser hur framhovarna kastar framåt i galoppen, öronen på hästen är riktade framåt och mitt hår fladdrade i vinden. LYCKA!


Efter det lyckoruset red jag även Leo, som är en snygg svart quartervalack som rids i westernsadel men tävlas i körning. Behöver kanske inte säga att det är utanför min comfort zone!? Men jag tar alla erfaranheter jag kan få (slasktratt?) och hjälper gärna till när ägaren är bortrest. Fick sällskap av en annan medryttare i stallet och fick till ytterligare en jogg/galopptur ute.


(Leo innan jag insåg att renskinnet var åt fel håll.. )

Fick även hjälp av ett westerproffs och detta knep var ruskigt bra! Man fäster sadelgjorden som med en slipsknut, sitter som berget och går enkelt att justera från sadeln samt så behöver man inte anpassa sig efter hålen i gjorden.

Lämna en kommentar

Under Häst

Kommentera här!