Regression

Ååååh, känner mig som ett barn! Är tillbaka i 8-årsåldern, helt förstörd  och bortom all räddning för att min favoritponny ska säljas från klubben. Samtidigt som jag önskar att jag var en bortskämd snorunge som fick allt hon pekade på. Enda skillnaden är att jag på riktigt är 22, fattig student och det är en större häst som ska säljas. Finaste Zaranka. Skrev det HÄR om honom redan i somras och ikväll, efter ett dressyrpass tillsammans, fick jag veta att han ska säljas. Vet inte om det stormar hormoner i kroppen eller om jag verkligen är såhär upprörd på riktigt!?

Hur som helst så finns det en riktig pärla till salu. Snygg sporthäst med härligt temperament och gosig som få. Om jag kunde snabbspola 3 år framåt hade jag köpt honom på tre röda.

Zaranka, född 2004, Pharaon – Concorde. KWPN.

2 kommentarer

Under Häst

2 svar till “Regression

  1. Även fattiga studenter kan ha häst….. ;)

    • Absolut, nog det går bra! Men när andra aspekter i livet inte sitter på plats (boende, jobb efter plugget etc.) samt när man aldrig har haft häst tidigare blir det en större ”grej” av ett hästköp. För mig i alla fall! Vi pratade faktiskt om dig i torsdags, som gör det sjukt bra och knegar på med pålle trots år av studier kvar. Här även andra studerande vänner med häst som klarar det galant!

      Det handlar i slutändan om vad man är villig att uppoffra :) Jag själv ser dock den här tiden som bra på det sättet att jag får rida många olika hästar, får lite mer erfarenhet, lär mig det jag behöver och sen blir det en egen!

Kommentera här!