Hästsöndag

Dagens första hästuppdrag var att sätta min älskade sambo på en häst, vilket visade sig vara en baggis! He’s a natural! Det dröjde inte alls länge innan jag fick koppla bort linan och han fick freestyla. Start, stopp, höger och vänster i skritt och lite trav var vad vi hann med idag. Jag blev dock mest imponerad av att han kunde rida lätt i trav! Vem lärde sig det första gången de red..? Inte jag iaf! Tarzan, som vi fått låna för dagen, var en klippa och jag kan inte tänka mig en mer pålitlig pålle att rida för första gången.

Här kommer de utlovade bildbevisen!

Uppsutten

Lite mys efteråt :)

Efter denna premiärridning begav jag mig till ridklubben och betade av ett riktigt lyckat dressyrpass där vi övade på slutor. Fick ta igen min missade lektion från i torsdags, vilket jag är otroligt tacksam för! Kommer dock att missa även nästa torsdags ridning och då ska denna ersättningsgrupp hoppa – BARBACKA! Ska överväga om jag ska vara med då… Jag har trots allt inte hoppat på typ 5 år, att då göra det barbacka känns som otroligt tunn is ;) Lär ju ramla av 14 gånger!

Hann även med ytterligare en hästrelaterad aktivitet på kvällskvisten, hälsade nämligen på Ulrikas nyförvärv! En otroligt liten söt häst på fyra små år. Verkar ha toppenpsyke och jag känner på mig att det kommer bli en kanonhäst.

Lämna en kommentar

Under Häst

Kommentera här!