Dagsarkiv: 16 augusti, 2011

Fjälltavla

Lyckades äntligen få tummen ur och göra klart tavlan jag haft ramen till och idén i bakhuvudet i typ ett halvår. Den här bloggen är grundinspirationen vilket även Sara sedan spann vidare på!

Drygt 200 utklippta cirklar i måttet 6x6cm av tapeten från vår fondvägg är lagda som fiskars fjäll över ett pappersark. Jag bröt av riktningen på linjerna och la cirklarna på tvärsen för att skapa ett sorts ”mönster” med en rand tvärs över. Valde också att limma fjällen lite tajtare för att inte få så mycket fladder så de inte börjar hänga med tiden. Att guldramen bryter av mot silverblänket i ränderna och allt annat silvrigt vi har i lägenheten gillar jag!

 



2 kommentarer

Under Kreativt

Båttur

I lördags bjöd Maja och Troja upp på en båttur som hette duga! Vi cruisade in mot stan, fikade i hamnen, gled genom kanalen, rundade Fårön, gick iland och promenerade runt och njöt i det underbara vädret. Älska att vara på sjön!

Kuttersmycket Troja

Kapten Maja

Oljelampan som helst inte ska lysa..

Troja o jag i hamnen

Glitter och harmoni

Nöjd tjej

Maja o Troja i kanalen

Fler kuttersmycken

Kapten

Lämna en kommentar

Under Bilder

Rewind

Något försenade bilder från PDOL! Dock bara några av de bilder jag lyckades ta under 4 dagar av festival! Hur kul hade vi!?

Corne, Bea, Klara

Klara, jag

Jag, Anders

Sara, ros (?)

Angelica

Käk, Klaras centerpiece, Fredrik

Corn

Linda, Linnea, Maggio

Jocke, Anders, jag

Jag, Amanda

Jag, karusell-anka

1 kommentar

Under Bilder