Dagsarkiv: 5 augusti, 2011

Fredagsgolf

Fick mig en 9-hålsrunda med faster i eftermiddags, sjukt kul att både få hänga med henne och spela lite boll! Det var första gången för mig att gå från röd tee och på Sparbanken Nord-banan och fick kämpa en hel del men tyckte ändå att det gick helt okej. Slog väl bort ett par, tre bollar och hamnade i skogen typ hundrafemtioelva gånger men känner mig ändå nöjd!

Det sjukaste var att jag slog en boll i vattnet (eller ja, precis vid kanten) så den skulle gå ut men *plopp* så kom den tillbaka upp på banan och la sig väldigt spelvänligt och det lät inget *klonk* som det normalt gör när den studsar mot en sten eller så. Sååå jag hävdar bestämt att det var en snäll liten fågel där i vassen som gav mig lite hjälp på traven och viftade upp den till mig. Tack fågeln! (Och även senare den tall som la min boll mitt på fairway, tack tack.)

Lämna en kommentar

Under Vardag

Rebecca & Fiona

Får nån sorts 90-talskänslor i extas av denna. Och jag gillar det!

Lämna en kommentar

Under Musik

Hästkväll

Igår var en riktigt bra dag! Sara och jag inledde med att powerwalka strax över 7 km på morgonen, sen hann jag fixa lite hemma innan Anders sällskapade mig under lunchen, åkte sen iväg till farsan och målade plank i några timmar, spurtade hem och pressade en middag innan det bar iväg till ridklubben för lektion och efter det ett besök till Annas fina häst Salle där även Kattis görläckra ettåring går på bete.

Egentligen drar ridlektionerna igång nästa vecka men vi lyckades få in en extralektion och jag hade turen att få rida den nya hästen, Zaranka, en sjukt fin och känslig kwpn-registrerad valack. Men ALLTSÅ vad det känns i låren såhär dagen efter att man inte ridit på en sommar.. Kommer få kröjma mig i dagar! Vet inte om det är värt att nämna min lilla insats till provridning av fina Salle som för tillfället reds på hackamore.. haha, vilket skämt! Det kändes som en barnridning där man ”åker” häst. Haha.

PRK’s nya anläggning börjar verkligen ta sig nu. Det blir en enorm förändring med lösdrift för hästarna som innebär att de får gå ute dygnet runt i stora fina hagar istället för att stå inne mestadels. Det blir ett stort gäststall med 17 boxar, större privatstall, upprustat ridhus, cafeteria och teorisalar, ryttargym, utebanor för träning/framridning och tävlingsbana med domartorn och massa annat fint. Det kommer bli så sjukt bra!

Lånar lite bilder av Anna som hade kameran på sig:

Ett av PRK’s nybyggda stall med mig, Anita, Ritva, Eva-Lena, Carina och Elin

Stora hästarnas hage (ponnyernas ännu större hage ligger strax bredvid) med foderstationer och sandlåda

Andra delen av hagen med ytterligare en foderstation och en ligghall med tjock
spånbädd där hästarna kan söka skydd och skugga

Lämna en kommentar

Under Vardag