Dagsarkiv: 9 maj, 2011

Finns det en så finns det flera

Så himla typiskt! Det var världens finaste väder i morse när jag åkte iväg till matten strax efter 8, solen sken, bilen kokade och sommarluften värmde. Jag hade laddat för en heldag med lektioner men så stack lärarna iväg på möte. ”Yes!” tänkte jag, då drar jag ut i solen! Meeeeen då gick den självklart i moln.. Värmen är dock kvar så min exellenta kycklingsallad fick jag avnjuta på balkongen ändå. Men varför är det så, solen lyser när man jobbar/pluggar och lyser endast med sin frånvaro när man är ledig?

Men lika glad för det är jag när även morgondagens lektioner är inställda (därmed också mitt prov!), jag hinner repetera lite till utan tidspress och umgås med hjärtat som åker till Göteborg ett par dagar med avresa imorgon.

20110509-130218.jpg

Lämna en kommentar

Under Vardag