Dagsarkiv: 28 januari, 2011

Repeat

Igår var de en sån där dag som klassas som en äkta vardag. Förutom att vi gick från -19 till 0-gradigt spelades exakt samma låtar på radion VARENDA gång jag satte mig i bilen ( typ indestructible, mikrofonkåt) o allt kändes bekant. Sortera tvätten har man ju gjort förr, snurrat ett par varv inne på ica och väl ute ångra att man köpte så tunga saker, plugget för dagen var repetition etc etc. Jag kände mig sjukt less! Men så började jag tänka; det är väl det här som är livet? En vardags-dag, sådana dagar som fyller ut alla de där extraordinära dagarna. Det var ju ändå bara en torsdag, i januari dessutom. Vi går ju faktiskt mot ljusare tider också, roligare tider.

Idag ska jag iaf känna träningsvärken från gårdagens grymma gympass o ridning, plugga klart för veckan, boka bord för mig o hjärtat på en mysig restaurang o njuta av att det ändå är en vardag.

Här har vi mig o Lansandos i en mycket delikat pose. Han vägrade såklart stå stilla. Ändå en mycket trevlig fyrbent sak det där!

Lämna en kommentar

Under Begrundat, Vardag