Dagsarkiv: 6 januari, 2011

Nyår i Kåbdalis

Jag norpar lite bilder tagna med Majas kamera för att visa delar av en underbar nyårshelg! Vi åkte till Kåbban, allmänt känt som Kåbdalis, en skidanläggning i Jokkmokk 1,5 h bilväg från Piteå. Vi hyrde en stuga att bo i, sprang mellan andra stugor på fester, åt gott, skrattade gott, åkte skidor, myste, frös, bastade i 90 grader, gick 2 km till närmsta kiosk för att köpa toapapper och bakispizza, umgicks och hade en grym helg! Helgen varit komplett och jag tackar alla för ett otroligt bra sällskap!
Sara plus cider
Jag i backen
Maja i backen
Jens & Anna
Lisa & Sara
Nyårsfixade tjejer
Jag & Maja
Jag & Anders
Förrätten på en fortsatt grym nyårsmeny
dvs. Chevrétoast, lättrökt gravad renfilé, hallonvinäger och ruccola.
Keyo med det berömda magiska nyårsvinet
Fyrverkerispaning från Keyo & Linneas fina förgård
Maja och jag på tolvslaget!
Maja & Anders i nyårseufori
Jag strax efter tolvslaget
SJUKT varm bastu
Lisa, jag, Sara (och Maja) på kioskpromead
Jag i pose á la Stig H. Olsson
Utsikt från backen
Stugan & Pärlan

Lämna en kommentar

Under Bilder

Bloggsiffror

 

Healthy blog!

WordPress har gjort en sammanfattning av min blogg för 2010,
ändå ganska kul att läsa så jag bjuder på det!

Featured image

A Boeing 747-400 passenger jet can hold 416 passengers. This blog was viewed about 11,000 times in 2010. That’s about 26 full 747s.

 

In 2010, there were 349 new posts, growing the total archive of this blog to 389 posts. There were 557 pictures uploaded, taking up a total of 278mb. That’s about 2 pictures per day.

The busiest day of the year was April 1st. The most popular post that day was Sandalpremiär.

(Varför..? Det finns väl intressantare inlägg än så..?)

Where did they come from?

The top referring sites in 2010 were facebook.com, majaroslund.blogg.se, corneliaaxens.blogg.se, corneliaidaaxen.blogg.se, and idasilen.se.

(Tack Maja, Corne & Ida!)

Some visitors came searching, mostly for jennybergman piteå, jennybergman jack&jones, skänkelvikning, jennybergman.wordpress.com, and jack and jones luleå.

(Mycket fokus på JJ här märker jag..)

Attractions in 2010

These are the posts and pages that got the most views in 2010.

1

Sandalpremiär March 2010

2

Cabin Crew October 2010

3

Galla December 2010

4

Jack & Jones September 2010

-09 blev till -10 January 2010

Lämna en kommentar

Under Övrigt

This has got to be the good life

Fyrkylningen som erövrat mitt fort är inte att leka med.. Nys-rekordet ligger nu någonstans på 8 nysningar i rad efter ett par omgångar, ögonen rinner, huvudet är som en bomullsrondell, benen som kokta spagettin och halsen ett rivjärn. Glasögonen är på och linserna är av och soffan är min bästa vän just nu.

Att jag är sjuk det kan jag ta, det går över även om det är sjukt jobbigt men det jag är mest arg över är att jag inte kan åka till stallet ikväll som jag längtat så mycket efter eller jobba imorn som jag så mycket vill och behöver just nu! AAAH! FRUSTRATION!!! Istället får jag ligga o tycka synd om mig här, surfa upp fantastiska smycken, se tiotusentals serier och filmer, koka en älggryta och försöka se allt på den ljusa sidan!

Lämna en kommentar

Under Vardag