Dagsarkiv: 13 oktober, 2010

Ynklig

Ligger ensam i soffan o trycker te (‘höstglöd’ på lösvikt) med honung, satsumas, proviva och andra ”bli frisk-saker” (läs: chokladmuffins och chokladindränkta gojibär) samtidigt som jag ser mina favoritserier i nåt sorts maraton och tycker lite synd om mig själv. Känner mig riktigt liten, haha, väldigt ovanlig känsla för mig! Ändå ganska mysigt att bara sitta still o gotta sig lite.. Hehe. Men det spritter i benen o det ska bli skönt att få jobba imorn även om det ska innebära med alvedon i kroppen!

Lämna en kommentar

Under Mobilinlägg, Vardag

Home sweet home

Det har inte blivit så mycket bloggande på sistone men desto mer jobb! Har haft ett underbart flow i vardagen men känner att jag idag kanske blir stoppad. Halsen svider och skallen känns som fylld med bomull. Dagens största bedrifter har varit att handla tvättmedel och ladda ett par maskiner och jag har nu landat i soffan där jag förmodligen stannar kvar för resten av dagen!

För att pigga upp mig skickade Piteå kommun ett paket till mig med diverse nödvändigheter, ex. karta, vaskrensare (Tack det behövde jag!), paltrecept, rabattkuponger, info etc. samt ett meddelande som löd: Välkommen till Piteå! Så jag ser mig nu som en officiell PITEBO!

 

Lämna en kommentar

Under Vardag