Dagsarkiv: 8 maj, 2010

Travel light

Att jag var uppe 06.50 denna lördag är ett skämt! Men nu är jag på norrländsk mark (som Kerr så vackert uttryckte det), sitter hos underbara farmor och ska snart bli bjuden på lunch! Gårdagen blev lite senare än jag tänkt vilket resulterade i att jag somnade på planet o vaknade x-antal ggr av att huvudet nickade ned, lite lätt pinsamt när man sitter inklämd i mitten.. Eh.

Måste ju säga att en känsla som är så underbar är när man packat ihop väskan, låst dörren och är på väg någonstans. Oavsett var! Som idag när jag hoppade in i bilen lite lätt stressad, slår på radion o prickar in min favoritlåt Alors on danse, solbrillorna är på och vetskapen om att vara ledig en vecka och få spendera tid i hemtrakterna med släkt och vänner jag ser allt för sällan, får allt att kännas så underbart!

Att resa lätt är också fantastiskt. Kolla här bara, en enda väska för 6 dagar! Nog för att jag inte hade så mkt till val med en kvarts packtid och en enda väska att välja på.. Skoningslöst skar jag ned på allt jag kan klara mig utan!

Lämna en kommentar

Under Mobilinlägg