Dagsarkiv: 27 mars, 2010

Into the night, it’s all right

Så underbar den här kvällen blev! Sitter själv i en nedsläckt lägenhet med sjutusen ljus och lyssnar på musik som jag bara lyssnar på när jag är själv. Vinglaset och ostbrickan är utbytt till te. Har lite soulsearching blandat med flashbacks av minnen och tidsperioder som musiken lockar fram. Egen tid för mig är så otroligt viktigt. Jag kommer på mig själv att bli jävligt introvert om jag inte fått tid att reda ut eget trassel. Med reda ut menar jag inte älta/tänka över/lösa/bearbeta eller så, jag är nämligen en mästare på att glömma. Jag behöver bara lite tanketid för att fästa fötterna på jorden igen.

Jag delar med mig av kvällens playlist här –> CHILL. Det är en sjukt blandad kompott av soft musik men highlightsen är:

The motorhomes – Into the night
Nelly furtado – All good things (come to an end)
Korn – Kiss
Foo Fighters – But, honestly/Skin and bones/Home
Queens of the stone age – Make it wit chu
John Mayer – Belief

Lämna en kommentar

Under Begrundat, Musik

MTWTFSS

Eftersom jag inte har någon som helst dagsuppfattning alls (är det tisdag idag?) och det bara blir värre när jag jobbar helg så har jag sjukt svårt för de begränsningar helger medför när man tror att det är vardag. ETT – gymmet är stängt. Fan. När man är som mest taggad också. TVÅ – det finns inga parkeringsplatser. Alla lediga människor får för sig att hälsa på någon på ängkärrsgatan och parkerar därmed sina fula bilar längs hela gatan innan jag hinner hem från jobbet och måste ställa mig LÄNGST BORT. Så nu sitter jag här i soffan både otränad, lätt irriterad, otillfredsställd och lär bli kvar i samma position ikväll. Jag tror bestämt att jag snor lite vin av Joanna, dricker det med Josse innan hon möter upp hoffmaestro-gänget i stan. Earth hour är det också ikväll. Då blir det jag, vinet och tända ljus. Det kan ju inte bli för tokigt ändå..

Lämna en kommentar

Under Okategoriserat