Dagsarkiv: 28 januari, 2010

Dressie

Snubblade över en asfin klänning på HM i förmiddags, hann/orkade inte prova den så när jag hoppade i den nu ser jag att den sitter lite funky på axlarna. Typiskt. Inte hela världen iofs för jag gillar den ändå men lite smått irriterande. Jag var egentligen ute på den stora ”nödvändighets-shopping-turen”. Jag vet inte vad jag gör egentligen men allt, ALLT, tar verkligen slut samtidigt! Nu snackar vi tandkräm, lotion, shampoo, balsam, tops, bomull, nagellacks- och sminkremover… You name it. Astråkigt att köpa men ack så nödvändigt. När jag väl nu köper allt samtidigt kommer det ju fortsätta att ta slut samtidigt och vips är jag inne i en ond cirkel. Å andra sidan är det ju mer praktiskt. För vem orkar åka iväg enkom för att köpa tops?

Lämna en kommentar

Under Vardag

Banana bonanza

Imorgon är det FIKAFREDAG och det har jag förberett genom att gegga ihop en banankaka! Banan kan ju vara bland det godaste som finns men jag vettetusan hur det blir i min kaka. Mina konditor-skills är i princip obefintliga, så vi får se! Wasa däremot är den äkta konditorn! Eller konditoristen som jag skulle ha sagt. Varje fredag vi jobbar tillsammans har hon fått stå för det ätbara med undantag för den gången då jag köpte kanelsnäckor på preem.. Dags att ge tillbaka! Men Wasa om det är äckligt så får du vänja dig vid masspruducerade köpes-bullar ;)

2 kommentarer

Under Vardag